10 februari 2013

"Ett barn"

Om en vecka fyller jag 20 år! Tänk det, 20 år..

Den största omställningen för mig kommer vara att åka buss som vuxen och inte barn. Det har blivit en vana att säga "ett barn" när jag kliver på bussen. Måste ändra på detta! Det kommer ju även bli dyrare att åka som vuxen.. Måste köpa periodkort (som är dyra och som jag egentligen inte har råd med).
Utgifterna börjar krypa sig på nu när man närmar sig 20! Tandläkarförsäkring, träningskort, mat och busskort. Snart blir det förhoppningsvis hyra också, men den delar jag på med någon annan när den väl kommer :)

Har faktiskt börjat skriva ner mina utgifter, så jag har lite koll på vart pengarna går. På det sättet kan jag se hur mycket jag lägger på ex. ost varje månad. 200 kr ost är kanske inte det optimala liksom, även om ost är jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar